Tjugofyra-och-en-halvan

Svårighetsgrad: Medel

I den här övningen får du öva på att länga och korta hästens galopp mellan hinder. När jag rider den här övningen brukar jag använda låga hinder, 60cm ungefär. Man ställer hindren på 24,5meters avstånd, vilket är 6 normala galoppsprång för stor häst. Man rider an i galopp, och börjar med att bara låta hästen rulla på i ett jämt tempo och räkna hur många språng det blir. När man gjort det ett par gånger så provar du att rida på ett galoppsprång mindre, och sedan ett mer. Efter det kan du rida varannan, så att du känner att du både kan ta tillbaka och länga hästens galopp när du vill. Att tänka på: Ändra galoppsprångens längd innan du rider in, inte mellan hindren, du ska rida i ett jämt tempo!


Kommentarer
Postat av: Mia

Du är lite dålig på att uppdatera tkr jag XD

2009-08-19 @ 22:04:33
Postat av: Klara

Käften Mia, du är lite dålig på att tipsa tycker jag! XD

2009-08-23 @ 17:08:44
URL: http://klaraskrabater.blogg.se/
Postat av: mimmie:)

det ska jag prova på min lilla plutt:)



läs gärna och kommentera min blogg:)<33

2009-09-11 @ 17:17:07
URL: http://ruthkrabaten.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0